news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۱۷۰ میلیون دلاری Transformers: Rise Of The Beasts؛ Across the Spider-Verse پس از ۱۲ روز رکورد قسمت اول را شکست

 

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها» (Transformers: Rise of the Beasts) استودیوی پارامونت به افتتاحیه ۱۷۰.۵ میلیون دلاری در سراسر دنیا رسید. این فیلم در ۶۸ بازار خارجی فروش ۱۱۰ میلیون دلاری را در هفته اول ثبت کرد.

فروش خارجی این دنباله تا ۳۶ درصد بیش از «بامبل‌بی» (Bumblebee) بود که کریسمس سال ۲۰۱۸ اکران شد. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی قسمت هفتم «تبدیل‌شوندگان» تا پایان هفته اول چین با ۴۰ میلیون دلار، مکزیک با ۷.۳ میلیون دلار، اندونزی با ۵.۳ میلیون دلار، پرو با ۵ میلیون دلار، کره با ۴.۴ میلیون دلار، فرانسه با ۳.۸ میلیون دلار، بریتانیا با ۳.۸ میلیون دلار، مالزی با ۳.۴ میلیون دلار و تایلند و هند هریک با ۳.۳ و ۲.۸ میلیون دلار بودند.

انیمیشن «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) سونی از سوی دیگر تا یکشنبه این هفته ۳۹۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. این در حالی است که قسمت قبلی این انیمیشن در پایان اکران ۳۷۷ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرد. «سراسر دنیای عنکبوتی» به این ترتیب پس از تنها ۱۲ روز رکورد قسمت اول را شکست و انتظار می‌رود تا ۲.۵ برابر آن فیلم فروش کند.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «سراسر دنیای عنکبوتی» تا امروز چین با ۳۴.۱ میلیون دلار و به دنبال آن بریتانیا با ۲.۰۳ میلیون دلار، مکزیک با ۱۹.۹ میلیون دلار، استرالیا با ۱۰.۹ میلیون دلار و برزیل با ۸ میلیون دلار بودند.

باکس آفیس: افتتاحیه جهانی ۱۶۰ میلیون دلاری «تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها»؛ نبرد شانه به شانه «تبدیل‌شوندگان» و «مرد-عنکبوتی» در آمریکا

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها» (Transformers: Rise of the Beasts) استودیوی پارامونت، اسکای‌دنس و هاسبرو تا جمعه گذشته در ۶۸ بازار بین‌المللی ۴۳ میلیون دلار فروخته و به سمت افتتاحیه جهانی ۱۶۰ میلیون دلاری حرکت می‌کند. قسمت هفتم «تبدیل‌شوندگان» در بازارهای خارجی به دنبال افتتاحیه ۱۰۰ میلیون دلاری است و در ایالات متحده و کانادا با ۶۰ میلیون دلار به دنبال غلبه بر «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) سونی که حدود ۵۶ میلیون دلار در هفته دوم فروش خواهد کرد.

چین یک بازار کلیدی برای «ظهور غول‌ها» است و تا جمعه پیش ۱۱.۸ میلیون دلار در این کشور فروخته است. این فیلم از پلتفرم «مائویان» چین امتیاز ۹.۲ مخاطبین را دریافت کرده و ۷۰ درصد بلیت‌فروشی را از آن خود کرده است. انتظار می‌رود این فیلم به کارگردانی «استیون کیپل جونیور» در چین افتتاحیه ۴۰ میلیون دلاری را ثبت کند.

فروش قسمت هفتم «تبدیل‌شوندگان» در مکزیک به ۲.۸ میلیون دلار تا روز جمعه رسیده است. این دنباله تا جمعه پیش در پرو ۸۵۵ هزار دلار، در اندونزی ۸۳۰ هزار دلار، و در بریتانیا ۱.۵ میلیون دلار فروخته است.

فروش روز شنبه تعیین خواهد کرد که «سراسر دنیای عنکبوتی» یا «ظهور غول‌ها» رتبه اول در آمریکای شمالی را به دست می‌آورند. بر اساس آخرین نظرسنجی‌های «پست‌ترک»، ۴۲ درصد از مخاطبین «سراسر دنیای عنکبوتی» به خاطر علاقه به چندگانه، ۳۱ درصد برای سرگرم شدن، ۳۴ درصد به خاطر ژانر فیلم و ۲۷ درصد به دلیل علاقه به جلوه‌های ویژه چشم‌نواز بلیت این فیلم را خریداری کرده‌اند. حدود ۲۴ درصد از مخاطبین بزرگسال و ۹ درصد کودک بوده‌اند در حالی که ۸ درصد به خاطر بازیگران مرد و ۷ درصد برای بازیگران زن بلیت خریده‌اند.

سه هفته پیش برای «ظهور غول‌ها» افتتاحیه داخلی ۷۰ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شد اما این برآورد در روزهای اخیر به ۵۲ میلیون دلار سقوط کرده بود. فیلم «بامبل‌بی» (Bumblebee) از همین چندگانه افتتاحیه داخلی سه روزه ۲۱.۶ میلیون دلاری و «آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight) افتتاحیه ۴۴.۶ میلیون دلاری را ثبت کرده بودند.

«تبدیل‌شوندگان ۷» مانند «بامبل‌بی» از مخاطبین نمره A- «سینمااسکور» دریافت کرده در حالی که «آخرین شوالیه» نمره B+ گرفته بود. امتیاز سینماروها در «پست‌ترک» نیز به ۸۳ درصد می‌رسد و ۶۸ درصد دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۳۰ درصد از خریداران بلیت این دنباله آفریقایی تبار، ۲۸ درصد لاتین تبار، ۲۵ درصد اروپایی تبار، و ۱۷ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. نزدیک به ۵۴ درصد از مخاطبین نیز ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۳۱ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساله‌اند. میزان بازدیدها و دنبال‌کنندگان «تبدیل‌شوندگان ۷» در شبکه‌های اجتماعی به ۸۹۵.۱ میلیون می‌رسد که ۲.۸ برابر میانگین ژانر اکشن و علمی-تخیلی است.

تمامی فیلم‌ها در آمریکای شمالی این هفته ۱۶۹ میلیون دلار فروش خواهند کرد که ۲۱ درصد کاهش را نسبت به یک سال قبل نشان می‌دهد. در آن آخر هفته فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (Jurassic World: Dominion) ۱۴۵ میلیون دلار در افتتاحیه داخلی فروخت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۵

اینجور که پیداست و نمرات نشون میدن فیلم بامبلبی موفق تر و قشنگ تر از فیلم رایز اف بیست هست ، بعد از اینکه مایکل بی دوتا ترنسفورمز آخریو به زباله دونی کشوند فک نکنم این جدیده با کارگردانی جدید هم بتونه موفق عمل کنه همینجور نمراتش داره پایینترم میاد

نمایش اسپویل